Senioritapaamisia 2019

Suomen ja Mikkelin tie välirauhan sopimuksesta Brysselin pöytiin kesti 50 vuotta ja 100 päivää
23.9.2019 Erkki Liikasen esitelmä

Sattumuksia lääkärin työssä
10.9.2019 jäsenemme Tapani Lyyra kertoi omassa lääkärin työssään sattuneista monenlaisista tapahtumista hauskalla ja kuulijoita viihdyttävällä tavalla.

Maavoimat tänään ja tulevaisuudessa
3.9.2019 Reijo Väisäsen opastamana tutustuimme Karkialammen varuskunta-alueeseen ja sen historiaan. Lounaan jälkeen kuulimme maavoimien komentajan kenraaliluutnantti Petri Hulkon luennon: Maavoimat tänään ja tulevaisuudessa.

Sodan ja rauhan keskus Muisti, 16.4. sisältöjohtaja, FM Pia Puntanen esitteli Mikkeliin perustettavan tiedekeskuksen suunnitelmaa https://sodanjarauhankeskus.fi

Muistin logossa on paitsi M-kirjain myös kaksi ihmistä käsi kädessä ja tähtäin.

Maanantai 11.3.19 Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous ja kokouksen jälkeen Mikkelin kaupungin hyvinvointikoordinaattori Arja Väänänen luennoi aiheesta `Hyvän elämän Mikkeli´ senioreillekin.

Tiistai 12.2.19,  Suomen itsenäistymisen haasteet ja onnistuminen 1917-18, Ismo Kivistön luento

Tiistai 15.1.19, Vuoden ensimmäinen senioritapaaminen

Iltapäivän aluksi kahviteltiin ja vaihdettiin kuulumisia. Lähes salin täydeltä senioreita kuunteli Pekka Heikkisen esittelyä Golf-kerhosta ja konstaapeli Reinikaisen luentoa senioreiden turvallisuudesta.  Vuoden 2019 hallitus ja kevätkauden ohjelma esiteltiin ja kauden toimintaa käsittäviä toiveita kerättiin. Iltapäivä päättyi arpajaisiin.