Retkiä ja matkoja 2019

Syksyn teatteriretki tehtiin 9.11. Lahden kaupungin-teatteriin vauhdikasta Nunnia ja konnia -musikaalia katsomaan.

Kesäretki Puumalaan 6.8.2019

Bussillinen senioreita retkeili Puumalassa. Niinisaaressa oli tutustuminen Liehtalannimen museotilaan, lounas nautittiin ravintola Niinipuun noutopöydästä. Hanhiniityn pajaan tutustuminen oli myös ohjelmassa samoin Temolan viinitila, jossa maisteltiin viinejä. Aurinkoinen sää suosi retkelle lähtijöitä.

Matka Aino Ackté oopperaan la 15.6.

Oopperamatkalle Ilmajoelle Ilkka Kuusiston säveltämää Aino Ackté oopperaa kuulemaan matkasi Kouvolasta 28 ja Mikkelistä 12 kansallista senioria.  Korkeatasoiset esiintyjät tulkitsivat upeasti tunnetun oopperadiivan elämän vaiheita, pääroolissa esiintyi Marjukka Tepponen.  Bussissa matkanjohtaja Irmeli Salminen sekä jäsenemme Ismo Kivistö piti esitelmät. Yhden päivän pitkää mutta elämyksellistä matkaa kevensi bussissa myös yhteislaulut.

Kevätretki Mänttää Serlachius-museoihin
Mänttään lähti 14.5. täysi bussillinen senioreita. Perillä jakauduimme kahteen ryhmään,  osa  nautti lounaan ennen näyttelyitä ja toinen näyttelyt ennen ruokailua.  Tutustuimme Göstan kartanossa säätiön omaan taidekokoelmaan sitten vuonna 2014 avatussa Göstan paviljongissa olleeseen näyttelyyn: Olli ja Bucklan – Ehrströmien elämä ja taide. Gustaf-museossa näimme Serlachius-yhtiön pääkonttorin tilat, siellä sihteeri ja hänen apulainen palkkasi joitain onnekkaita yhtiöön töihin. Museossa kiersimme myös Paperiperkele -näyttelyn.

Retki Kuopion kaupunginteatteriin Äidinmaa musikaaliin
Lauantaina 2.2. teatterimatkaan ilmeisen tyytyväinen senioriväki kävi katsomassa 1930-luvulta 1980-luvulle sijoittuvaa musikaalia, jonka koskettava tarina kertoi menetyksestä, jäähyväisistä, rakkaudesta, äitinä olemisen ilosta ja tuskasta.

Seniorit vierailivat Kuoma-tehtaalla 22.1. ja 23.1.

Tehdas on yksi Suomen vanhimmista kenkätehtaista. Paikalla nautittiin kahvit ja tehtiin ostoksia.
Tuotantopäällikkö Päivi Hämäläinen otti meidät ystävällisesti vastaan ja hänen opastuksellaan tutustuimme tehdaskierroksella Kuoma-kenkien valmistukseen. Kierroksen jälkeen toimitusjohtaja Antti Puttonen kertoi Kuomiokoski Oy:n toiminnasta samalla kun nautimme kahvit nisupullan ja suussa sulavien herrasväen pikkuleipien kera. Retkeläisten mieltä ja jalkoja lämmittävät Kuoma-ostokset olivat paluumatkalla mukana ajelessamme kauniin talvisen luonnon keskellä Kuomiojoen kosken kupeesta Mikkeliin.